Intake:
Leervragen van de individuele deelnemers.
Dag 1 Voorbehouden en risicovolle handelingen
Op lesdag 1 maken we kennis met elkaar, bespreken verwachtingen en staan de kaders, beleid en de individuele rol centraal.
Inhoud:
• Kaders, wetgeving (BIG, kwaliteitsregister), inspectie
• Verantwoordelijkheid organisatie versus verantwoordelijkheid medewerker;
• Beleid, organisatie rol taak en verantwoordelijkheden in voorbehouden en risicovolle handelingen
• Bekwaam en bevoegd; individuele bekwaamheid en bevoegdheid meten/registreren
• Leren
middag Her-bekwamen
• Rol van trainer
• Didactische uitgangspunten
• Leerstijl/voorkeur
• Gespreksvaardigheden
• Vaardigheidsles:
o Een onderwijsleergesprek voeren
o Instructie in en oefenen van vaardigheden
Huiswerk: Bereid een vaardigheidsles voor over een voorbehouden / risicovolle handeling. Bereid je voor op het uitvoeren van voorbehouden en risicovolle handelingen.
Dag 2 Bekwaamheid toetsen
Op dag 2 staat de rol van de toetser centraal. Het proces van beoordelen en de objectieve rol van de toetser bij het toetsen van kennis en vaardigheden.
Inhoud:
• Rol van toetser; objectief beoordelen
• Het proces van beoordelen
• Do’s en don’ts bij beoordelen
• Feedforward
• Kennis toetsen
• Vaardigheden toetsen
o Uitvoeren van handelingen
o Beoordelen als toetser
Huiswerk: Objectief toetsen.
Dag 3 Bekwame trainer en toetser
Deze laatste dag is een praktische dag. In de ochtend verzorgen deelnemers een vaardigheidsles. In de middag beoordelen de deelnemers elkaar op het uitvoeren van voorbehouden en risicovolle handelingen. Tevens worden deelnemers beoordeeld als toetser.
Inhoud:
• Vaardigheidsles in voorbehouden en risicovolle handelingen
• Beoordelen van vaardigheden als toetser