Dag 1 Voorbehouden en risicovolle handelingen
Op lesdag 1 maken we kennis met elkaar, bespreken verwachtingen en maken we een start met het toetsen van vaardigheden.
Inhoud:
- Kennismaken, verwachtingen
- Inventariseren van de huidige knelpunten in kwaliteit handelingen
- Het proces van beoordelen (voorbereiding- uitvoering -evaluatie)
- Beleid
- Zo succesvol mogelijk op het toetsmoment komen
- Vilans observatielijsten
- Uniformiteit in beoordelen
- Beoordelen per niveau
- Cesuur bepalen: behaald of niet behaald
- Wacker methode
- Objectief beoordelen
- Oefenen van beoordelen
- Huiswerkopdracht
Dag 2 Bekwaamheid toetsen
Op dag 2 staat het praktisch oefenen in het toetsen van de handelingen centraal.
Inhoud:
- Vaardigheden toetsen: de deelnemers gaan elkaar beoordelen in een handeling
- Cesuur hanteren
- Niveau medewerker
- Lastige situaties
- Verschillen in beoordelen
- Do’s en don ‘ts bij beoordelen
- Feedforward
- Hoe nu verder, wat is er nodig, wat is er nog te organiseren
- Evaluatie en uitreiking van de certificaten.